Wydarzenia

Algieria wróciła do gry

Przez dłuższy czas z powodów politycznych Algieria była nieobecna na turystycznej mapie. Teraz w dobrym stylu walczy o polskich turystów.

Stoisko Algierii było jednym z najciekawszych i najbardziej obleganych na TT Warsaw. Tłumy przyciągały występy beduińskiego zespołu ludowego. Największy kraj Afryki starał się mocno akcentować swój największy atut – położenie u bram Sahary. Dla turystów znużonych już nieco wczasami w popularnych kurortach Egiptu, Tunezji czy Maroka, Algieria wydaje się kuszącą alternatywą. Ogromny potencjał ma zwłaszcza turystyka aktywna, z obietnicą niezapomnianej przygody w dzikich, pustynnych ostępach.

Podczas konferencji prasowej, na której prezentowano walory turystyczne kraju, o perspektywach wzajemnej współpracy mówili Cherif Khali z ambasady Algierii w Warszawie i Bachir Djeribi, prezes Związku Narodowych Agencji Turystycznych Algierii. Z kolei Andrzej Kozłowski, wiceprezes MT Targi Polska zwrócił uwagę na korzyści, które przyniosłoby wprowadzenie bezpośredniego połączenia lotniczego pomiędzy Polską a Algierią, oraz zniesienia, lub chociaż obniżenia ceny wizy algierskiej dla Polaków (obecnie wynosi ona 240 zł). W dyskusji wzięli udział również red. Stanisław Łopuszański, przedstawiciel Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników Globtroter i wiceprezes Izby Turystycznej Polska – Algieria Łukasz Witkowski. Zwrócili uwagę na zmiany polityczne, które dają nadzieję na zwiększenie bezpieczeństwa. Bo tylko uspokojenie napiętej sytuacji w regionie może skłonić turystów, by zamiast dobrze im znanych kurortów all inclusive nad Morzem Śródziemnym czy Morzem Czerwonym, wybrali pełną przygód wyprawę na największą pustynię świata.

O autorze

Grzegorz Micuła

Dziennikarz, podróżnik, fotograf, przewodnik i licencjonowany pilot wycieczek. Autor ponad trzydziestu przewodników m.in. po Cyprze, Balearach, Szwecji, Tunezji, Wilnie, Ukrainie i Polsce. Pracował m.in. dla miesięczników Poznaj Świat, Podróże, Voyage, Obieżyświat, VIP, Kaleidoscope, Magazyn All Inclusive.