Kierunki

Coraz więcej polskich turystów wybiera Niemcy

Przedstawicielstwo Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) w Warszawie zapowiedziało strategię promocyjną na 2015 rok.

Podczas spotkania zebrani dziennikarze wysłuchali prezentacji na temat kondycji turystyki niemieckiej, rozmawialiśmy też o planach na 2015 rok. W 2014 roku wiodącymi tematami promocji Niemiec w Polsce były zabytki UNESCO, turystyka zrównoważona – wykorzystująca aspekty ekologiczne, 25-lecie upadku Muru Berlińskiego i zjednoczenia Niemiec.

– W roku 2015 kluczowymi tematami będą tradycje i zwyczaje obrzędowe, a także turystyka kulinarna, festyny, festiwale i wydarzenia kulturalne, stroje i tańce, sztuka i rzemiosło niemieckie – zapowiedziała Agata Płońska z Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

W niemieckiej turystyce nie widać kryzysu. W roku 2013 już czwarty rok z rzędu zanotowano wzrosty w turystyce przyjazdowej:  w roku 2012 przyjazdy do Niemiec wyniosły 30,4 mln turystów a noclegi 68,8 mln, a w 2013 r. odpowiednio 31,5 mln i 71,9 mln. Ten korzystny trend utrzymywał się też w 1 połowie (styczeń – czerwiec) 2014 roku kiedy przyjazdy wzrosły o 5,1% a noclegi odpowiednio o 6,0%.

W ubiegłym roku odnotowano też wyraźny wzrost przyjazdów młodszych turystów z krajów europejskich do Niemiec. Obniżył się również średni wiek turystów z Europy spędzających urlop w Niemczech z 42,7 lat w 2012 do 42,2 lata w roku 2013.

W 2013 roku najwięcej zagranicznych turystów przyjechało do Niemiec z Holandii (10,8 mln), Szwajcarii (5,5 mln), Stanów Zjednoczonych (4,9 mln) i Wielkiej Brytanii (4,9 mln). Kolejne kraje to Włochy, Austria, Francja, Dania, Belgia, Rosja, Hiszpania i Polska – na miejscu 11 z 2,2 milionami turystów.

Turyści zagraniczni pozostawili w niemieckich hotelach  w sumie 34,1 mld € co stanowi 30% wszystkich noclegów. W sumie sektor hotelarski zagospodarował 115,4 mld €  z 278,3 mld € co daje 41% łącznej konsumpcji w sektorze turystycznym.

Zagraniczni turyści najwięcej wydali na transport (samolot, kolej, dojazd własny) bo aż 10,8 mld Euro, na zakwaterowanie – 9,5 mld €, gastronomię – 5 mld €, wypoczynek i kulturę 1,9 mld.

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) dysponuje w tym roku budżetem w  wysokości 35,1 mln €, zatrudnia 145 pracowników i 20 stażystów, ma 6 oddziałów regionalnych, 11 przedstawicielstw zagranicznych i 19 agencji matketingowych na całym świecie. W Polsce DZT jest aktywne od 1998 r. W 2003 r. odnotowano 0,84 mln noclegów z Polski, w 2012 r. było już 2,01 mln, a w ubiegłym roku 2,2 mln (wzrost o 10%). W tym roku dynamika wzrostu noclegów w 1 połowie roku wynosi 12,6%. Szykuje się zatem kolejny rekord.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.germany.travel oraz na profilu na facebooku: NiemcyCelPodrozy

Fot. Brama Brandenburska w Berlinie/© visitBerlin/Wolfgang Scholvien

O autorze

Grzegorz Micuła

Dziennikarz, podróżnik, fotograf, przewodnik i licencjonowany pilot wycieczek. Autor ponad trzydziestu przewodników m.in. po Cyprze, Balearach, Szwecji, Tunezji, Wilnie, Ukrainie i Polsce. Pracował m.in. dla miesięczników Poznaj Świat, Podróże, Voyage, Obieżyświat, VIP, Kaleidoscope, Magazyn All Inclusive.

Zostaw komentarz