Kierunki

#DiscoverGermanyFromHome

Międzynarodowa kampania Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) #DiscoverGermanyFromHome została pozytywnie przyjęta na 50 rynkach źródłowych na świecie.

Międzynarodowa kampania Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) #DiscoverGermanyFromHome została pozytywnie przyjęta na 50 rynkach źródłowych na świecie.

Od 16 marca 2020 za pośrednictwem własnych kanałów kampania dotarła do 9,6 miliona użytkowników oraz wygenerowała ponad milion interakcji. Do tego należy doliczyć 19 000 postów związanych z kampanią i opublikowanych na kanałach zewnętrznych, co z kolei wywołało 210 000 interakcji.

Dialog podczas kwarantanny
Aby utrzymać dialog z przyszłymi klientami w okresie kwarantanny, DZT postanowiła skoncentrować się na inspirujących, empatycznych i edukacyjnych treściach.
Publikuje zachęcające do interakcji posty na ponad 30 kanałach mediów społecznościowych. DZT stworzyła też podstronę, która od połowy kwietnia uzupełnia powyższe informacje o wirtualne zwiedzanie w 16 krajach związkowych. Na stronie można znaleźć playlistę spotify, interaktywną mapę, quiz i przepisy kulinarne.

Elastyczność
Uzupełnieniem kampanii jest 3-minutowy film – dostępny jest na YouTube oraz na podstronie kampanii – prezentujący ofertę turystyczną w Niemczech (https://www.youtube.com/watch?v=3sbU567-6Sk&feature=youtu.be). W kolejnym etapie DZT rozszerzy ofertę podstrony o chatbota AI. Znajdą się tam aktualne informacje na temat planowania i organizowania podróży oraz aspektów prawnych i ofert turystycznych.

– Utrwalona pozycja naszej marki „Niemcy, cel podróży” w połączeniu z dużą elastycznością w tworzeniu i wdrażaniu kampanii, a także wielowarstwowym wykorzystaniem możliwości cyfrowych, utrzymuje zainteresowanie produktem turystycznym także w czasie blokady” – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. – Dzięki inspirowaniu i informowaniu utrzymujemy aktywny dialog z klientami, a także kontakt z międzynarodową branżą turystyczną. Dziś kładziemy podwaliny pod uruchomienie udanych programów naprawczych w przyszłości. Zgodnie z sytuacją na różnych rynkach źródłowych, w drugiej połowie roku będziemy mogli uruchomić środki naprawcze, rozpocząć odroczone kampanie i szybko wdrożyć ich treści dostosowując je do danego rynku.

Pokonywanie kryzysu
Oprócz kampanii #DiscoverGermanyFromHome przeznaczonej dla klienta końcowego, DZT na stronie internetowej dla branży informuje swoich międzynarodowych jak i krajowych partnerów turystycznych nie tylko o aktualnej sytuacji związanej z koronawirusem, ale także o działaniach i obecnej sytuacji na 15 najważniejszych rynkach źródłowych.

O autorze

Alicja Micuła

Przewodniczka świętokrzyska, pilotka wycieczek, dziennikarka. Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników Globtroter.