Transport

Emirates zawieszają loty pasażerskie

Emirates zawieszają loty pasażerskie

Linie Emirates podjęły bezprecedensową decyzję o zawieszeniu lotów pasażerskich od 25 marca. Prezes zrzekł się pensji.

 

– Emirates podjęły dziś bolesną, ale pragmatyczną decyzję biznesową, aby tymczasowo zawiesić większość naszych lotów pasażerskich począwszy od środy, 25 marca 2020 – czytamy w komunikacie przewoźnika.

Od wybuchu epidemii koronawirusa linie Emirates dostosowywały operacje zgodnie z dyrektywami regulacyjnymi, a także popytem na podróże. Dziś linia lotnicza przyznała, że choć dążyła do utrzymania lotów pasażerskich tak długo, jak było to możliwe, musi podjąć decyzję o zawieszeniu lotów pasażerskich. Nadal utrzymywać będzie kluczowe międzynarodowe połączenia cargo, angażując flotę frachtowców 777 do transportu podstawowych towarów, w tym zaopatrzenia medycznego na całym świecie.

– Świat dosłownie poddał się kwarantannie z powodu wybuchu COVID-19. Jest to bezprecedensowa sytuacja kryzysowa pod względem zasięgu i skali: geograficznie, a także pod względem zdrowotnym, społecznym i ekonomicznym. Do stycznia 2020 r. Grupa Emirates dobrze sobie radziła z naszymi celami na bieżący rok budżetowy. Ale COVID-19 doprowadził to wszystko do nagłego i bolesnego zatrzymania w ciągu ostatnich 6 tygodni. Jako linia lotnicza o zasięgu globalnym znajdujemy się w sytuacji, w której nie jesteśmy w stanie zapewnić rentownego świadczenia usług pasażerskich, dopóki kraje nie otworzą swoich granic i nie nastąpi powrót zaufania do podróży. Do środy 25 marca, chociaż nadal będziemy obsługiwać loty towarowe, które pozostają zajęte, Emirates tymczasowo zawiesi większość operacji pasażerskich. Nadal uważnie obserwujemy sytuację, a gdy tylko pozwoli na to sytuacja, przywrócimy nasze usługi – powiedział Jego Wysokość Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes i dyrektor generalny Emirates Group.

Po otrzymaniu wniosków od rządów i klientów o wsparcie w repatriacji podróżnych, Emirates będzie nadal obsługiwał loty pasażerskie i towarowe do następujących krajów i terytoriów do odwołania, o ile granice pozostaną otwarte, a popyt utrzymany: Wielka Brytania, Szwajcaria, Hongkong, Tajlandia, Malezja, Filipiny, Japonia, Singapur, Korea Południowa, Australia, Republika Południowej Afryki, USA i Kanada. Sytuacja pozostaje dynamiczna, a podróżni mogą sprawdzić status lotu na emirates.com.

Jednocześnie szejk zapewnia, że Grupa Emirates ma silną płynność, z dobrą pozycją gotówkową, ale rozsądne jest podejmowanie kroków w celu obniżenia kosztów w tym trudnym czasie. Emirates nadal stara się obsługiwać swoje rynki i oczekuje na wznowienie normalnego rozkładu lotów, gdy tylko pozwolą na to odpowiednie władze.

– Emirates Group ma silny bilans i znaczną płynność gotówkową, a my możemy i będziemy, dzięki odpowiednim i terminowym działaniom, przetrwać przez dłuższy okres zmniejszonych rozkładów lotów, dzięki czemu będziemy odpowiednio przygotowani na powrót do normalności – zapewnia Sheikh Ahmed.

Grupa Emirates podjęła także szereg działań mających na celu ograniczenie kosztów. Należą do nich:
– Odroczenie lub anulowanie wydatków uznaniowych
– Zamrożenie wszystkich niepotrzebnych prac związanych z rekrutacją i doradztwem
– Zachęcanie pracowników do korzystania z płatnego lub bezpłatnego urlopu w związku ze zmniejszoną zdolnością do lotów
– Tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego dla większości pracowników Emirates Group na trzy miesiące, od 25% do 50%. W tym czasie pracownicy będą nadal otrzymywać inne świadczenia
– Prezydenci Emirates i dnata – Sir Tim Clark i Gary Chapman – zastosują obniżkę pensji w wysokości 100% na trzy miesiące

– Zamiast prosić pracowników o odejście z firmy, zdecydowaliśmy się na tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego, ponieważ chcemy chronić naszą siłę roboczą i utrzymać jak najbardziej utalentowanych i wykwalifikowanych pracowników . Chcemy uniknąć cięcia miejsc pracy. Kiedy popyt ponownie wzrośnie, chcemy również móc szybko zwiększać i wznawiać usługi dla naszych klientów – powiedział szejk Ahmed podejmując decyzję o obniżeniu wynagrodzenia podstawowego.

Firma zdecydowanie zniechęciła swoich pracowników do nieistotnych podróży, wdrożyła politykę domową dla wszystkich pracowników, w których jest to wykonalne, ulepszone protokoły czyszczenia i dezynfekcji w swoich obiektach, wprowadziła kontrolę temperatury w kluczowych punktach wejścia do biura i rozpoczęła wewnętrzne kampanie edukacyjne na temat higiena rąk i praktyki zdrowotne w celu zmniejszenia ryzyka zachorowania na koronawirusa.

O autorze

Magdalena Pinkwart

Dziennikarka turystyczna, współpracuje m.in. z magazynami National Geographic Traveler, Kaleidoscope, Harpers Bazaar. Autorka przewodników wydanych przez National Geographic. Laureatka Nagrody Magellana. Licencjonowana pilotka i przewodniczka. Komentatorka radia i TV w dziedzinie turystyki.