Hotele&Gastronomia

Goście z Dubaju w Krakowie

Dzięki zainaugurowanemu w 2019 roku połączeniu Dubaj — Kraków, zwiększyła się liczba gości z krajów Bliskiego Wschodu. Przyciągnięcie turystów z krajów arabskich stawia przed branżą hotelarską nowe wyzwania. ​

Dzięki zainaugurowanemu w 2019 roku połączeniu Dubaj — Kraków zwiększyła się liczba gości z krajów Bliskiego Wschodu. Przyciągnięcie turystów z krajów arabskich stawia przed branżą hotelarską nowe wyzwania. ​

Ważne jest, aby udoskonalać elementy, które mogą być dla odwiedzającego ważne, nie tylko na jego prośbę podczas rezerwacji. Są to małe rzeczy, które rzutują nie tyle na ocenę samego pobytu, ale wrażenia. Mogą one natomiast zadecydować o ponownym zatrzymaniu się w danym miejscu lub jego rekomendacji. Goście z Japonii preferują wanny niż prysznice, Amerykanie szukają jak największego łóżka, a Włosi liczą na cornetto i cappuccino. Turyści z krajów arabskich mają swoje oczekiwania.

Praca u podstaw
W krakowskim hotelu Novotel Kraków Centrum zmiany zostały zaimplementowane po konsultacji z pracującym w Dubaju Guest Experience Managerem. Wiele elementów dostosowano specjalnie dla gości z Bliskiego Wchodu. W pokojach znalazły się listy powitalne w języku arabskim, jabłka, traktowane jako owoc egzotyczny, z karteczkami po arabsku z pozytywnymi wiadomościami np. uśmiechnij się lub dobrego dnia. Wodę zmieniono na niegazowaną oraz niemineralizowaną, ponieważ taka jest preferowana. Przed przyjazdem gości z Bliskiego wschodu umieszczona zostaje w pokoju informację, w którą stronę jest Mekka oraz ile kilometrów jest do niej z hotelu.

Przyprawy, arabski chleb, tahini

Bufet śniadaniowy poszerzony został o hummus i chleb arabski, a także dania, w których zostały wykorzystane takie przyprawy jak cynamon, anyż, kolendra, imbir, garam masala czy pasta tahini. Przy potrawach zawierających wieprzowinę do podpisów dań w języku polskim i angielskim dołączył język arabski.

– Chcemy, aby każdy z naszych gości czuł się u nas nie tylko komfortowo, ale też jak w domu, otwarcie połączenia lotniczego oraz zakontraktowanie wycieczek z Dubaju dało nam bodziec do wprowadzenia zmian dostosowanych pod konkretną grupę. Było to ciekawe doświadczenie, ponieważ goście europejscy, amerykańscy oraz azjatyccy przyzwyczajeni są do podobnych rozwiązań, które wprowadzone są w hotelach od lat. Teraz mogliśmy zmierzyć się z nowością i mamy nadzieję, że nasze indywidualne podejście zostanie szerzej zaimplementowane a rynku. Należy podkreślić, że jest to wspólna praca i zaangażowanie całego zespołu, na wielu płaszczyznach. Rozpoczynając od osób, które tłumaczyły list, kończąc na kucharzach dbających o menu oraz serwisie sprzątającym – mówi Artur Gębicki, Room Division Manager Novotel Kraków Centrum.

O autorze

Alicja Micuła

Przewodniczka świętokrzyska, pilotka wycieczek, dziennikarka. Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników Globtroter.