Kierunki

Grecja ogłasza strategię na polskim rynku

Dyrektor warszawskiego biura Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej, Spiros Pasvalidis uważa, że Polska szybko uzyska status jednego z najważniejszych rynków dla greckiej turystyki.

Grecja staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem wakacyjnych podróży Polaków, co potwierdzają dane na temat rosnącej liczby polskich turystów. W 2013 roku Grecję odwiedziło ich 385.000 a wszystkie dostępne dane wskazują, że rok 2014 będzie rekordowy i liczba przyjazdów Polaków do Grecji przekroczy 440 tysięcy.

Według danych PZOT, Grecja jest jednym z największych i najatrakcyjniejszych kierunków wakacyjnych Polaków.

– Fakt, że Polska jest blisko 40 milionowym krajem w dobrej sytuacji gospodarczej pozwala sądzić, że szybko uzyska status jednego z najważniejszych rynków dla greckiej turystyki – mówi Spiros Pasvalidis. – Z tego też powodu greckie Ministerstwo Turystyki i Grecka Narodowa Organizacja Turystyki (GNTO), zdecydowała się na zmianę strategii w regionie. Obecnie, GNTO  organizuje swoje przedstawicielstwo z siedzibą w Warszawie, które będzie również odpowiedzialne za promocję Grecji w Czechach i na Słowacji.

Dyrektor Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej dodaje, że kluczowym zadaniem nowego Biura w Polsce jest realizacja strategii GNTO która zakłada: utrzymanie pozycji Grecji w 10 najbardziej popularnych miejsc na świecie; wprowadzenie nowych produktów turystycznych i promowania nie znanych miejsc w Grecji; poprawę jakości świadczonych usług i lepszy stosunek jakości do ceny i przedłużenie sezonu turystycznego na miesiące poza szczytem letnim. Grecja nie powinna być postrzegana wyłącznie jako kierunek na lato i plażę.

Dlatego też biuro GNTO w Polsce będzie współpracować z wszystkimi głównymi polskimi tour-operatorami, realizując wspólne kampanie reklamowe i wspólne inicjatywy mające na celu rozwój nowych kierunków i zwiększenie liczby turystów. Będzie  uczestniczyć w największych targach turystycznych w Polsce, takich jak TT Warsaw, realizować działania reklamowe w znaczących polskich mediach oraz kluczowych portalach internetowych a także organizować wyjazdy prasowe i studyjne dla polskiej branży turystycznej dla promowania nowych produktów i kierunków.

Dyrektor GNTO podkreśla także rolę mediów internetowych i kanałów społecznościowych w dzisiejszej promocji destynacji turystycznych. – Przedstawicielstwo GNTO w Polsce będzie wprowadzać w życie zmiany w strategii komunikacji, zgodnie z którymi skupimy się na reklamie online, nie zapominając o tradycyjnych mediach, jak również zainwestujemy w up-to-date technologii z Internetu i aplikacji społecznościowych – mówi Spiros Pasvalidis.

– Wiemy, że Polacy kochają Grecję, jej kulturę, historię, morze, słońce i wspaniałe zabytki. Celem GNTO i jego nowego biura w Polsce bęzie dostarczanie informacji o  nowych miejscach, kierunkach, produktach i rodzajach turystyki. Chcemy pokazać Polakom ukryte piękno i oryginalność Grecji oraz umacniać ich zaufanie do naszego kraju – podsumowuje dyrektor GNTO.

fot. Mykonos, VisitGreece.gr

O autorze

Grzegorz Micuła

Dziennikarz, podróżnik, fotograf, przewodnik i licencjonowany pilot wycieczek. Autor ponad trzydziestu przewodników m.in. po Cyprze, Balearach, Szwecji, Tunezji, Wilnie, Ukrainie i Polsce. Pracował m.in. dla miesięczników Poznaj Świat, Podróże, Voyage, Obieżyświat, VIP, Kaleidoscope, Magazyn All Inclusive.