Biura Podróży

Itaka: bezpieczna podróż w czasie pandemii

Itaka Piotr Henicz wiceprezes

Jak największe polskie Biuro Podróży Itaka zabezpiecza swoich klientów żeby mieli  bezpieczną podróż w czasie pandemii z Piotrem Heniczem, wiceprezesem Biura Podróży ITAKA, wiceprezesem Polskiej Izby Turystyki, rozmawia Ewa Ploplis.

W czasie pandemii jedną z podstawowych kwestii przy decyzji wyjazdowej jest bezpieczeństwo podczas podróży. Dużo osób nadal rezygnuje z wyjazdów zagranicznych z powodu niepewnej sytuacji, bojąc się ryzyka zachorowania lub ryzyka konieczności odbycia przymusowej kwarantanny podczas wymarzonego urlopu, a także konsekwencji finansowych jakie mogą się z tym wiązać.

Ewa Ploplis: Czy oferowane przez biuro kierunki wyjazdów są monitorowane pod względem sytuacji epidemicznej w danym państwie? Jak monitoring wygląda w praktyce żeby była bezpieczna podróż w czasie pandemii?

Piotr Henicz: Informacje dotyczące sytuacji w krajach docelowych są na bieżąco weryfikowane i aktualizowane na naszej stronie https://www.itaka.pl/bezpieczne-wakacje. Są to wiarygodne informacje, pochodzące z wielu źródeł, zarówno instytucjonalnych, jak i od naszych kontrahentów. Tu pragnę podkreślić, że jest to nowy obszar działania touroperatorów, dzięki któremu Klienci biur podróży mają pełną informację o np. procedurach wjazdowych, bez konieczności zdobywania informacji na własną rękę, co jest niezmiernie istotne w świetle zmieniających się przepisów i problemem z dotarciem do właściwych informacji np. w internecie.

EP: Jak są sprawdzane hotele oferowane przez Itakę pod względem bezpieczeństwa epidemicznego? Jakie szczególne zasady bezpieczeństwa z powodu Covid w nich obowiązują?

Piotr Henicz: Przede wszystkim nie współpracujemy z przypadkowymi hotelami, czy kontrahentami. To zaufani partnerzy biznesowi, którym tak samo jak nam zależy nie tylko na komforcie wypoczynku naszych Klientów, ale na bezpieczeństwie, co stało się priorytetem dla organizatorów wyjazdów w dobie pandemii. Przestrzegane są wymagane procedury bezpieczeństwa, co dodatkowo ułatwia mniejsze niż w ubiegłych latach obłożenie hoteli. Nie przeszkadzają one w cieszeniu się wakacjami, podobnie jak w hotelach w Polsce może to być np. noszenie maseczek w wyznaczonych miejscach publicznych hotelu, zmiana organizacji serwowania posiłków, czy dezynfekcja rąk.

EP: Jakie  szczególne rozwiązania na czas pandemii wprowadziła Itaka do swojej oferty wyjazdowej? np. jeśli zmieni się sytuacja epidemiczna w danym kraju, do którego wykupiliśmy wyjazd, czy klient ma np.  prawo bezkosztowej rezygnacji z wyjazdu lub zmienić kierunek wylotu?

Piotr Henicz: Takim rozwiązaniem jest Gwarancja Bezkosztowej Zmiany Na Inny Termin (dotyczy oferty Lato 2021) mająca zastosowanie w przypadku gdy:

– Klient na lotnisku w Polsce nie zostanie dopuszczony do wylotu z powodu objawów COVID-19 i ostatecznie okaże się, że jest zarażony koronawirusem.

– Jeden z uczestników danej rezerwacji zostanie przed rozpoczęciem imprezy poddany obowiązkowej kwarantannie, która nie zakończy się przed rozpoczęciem imprezy. Gwarancja obejmuje wówczas całą rezerwację.

– Jeden z uczestników danej rezerwacji otrzyma pozytywny wynik testu w kierunku COVID-19, wykonanego na maksymalnie 72h przed planowanym wylotem (decyduje moment pobrania materiału do badania). Gwarancja obejmuje wówczas całą rezerwację.

EP: Itaka ma w swojej ofercie dwa ubezpieczenia odnośnie zabezpieczenia klienta przed rezygnacją z wyjazdu i od niespodziewanych sytuacji z powodu pandemii? Jakie do dokładnie ubezpieczenia? Od czego zabezpieczają nas? (szczególnie w kontekście pandemii)

Piotr Henicz: Rozszerzenie ubezpieczenia Itaka Simple do pakietu Itaka Complex lub Itaka Prestige, obejmuje miedzy innymi: kompleksową ochronę na wypadek zachorowania na COVID-19 podczas wakacji oraz pokrycie dodatkowych kosztów na wypadek kwarantanny w miejscu wypoczynku, do wysokości 1000 EUR. Można także skorzystać z Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji wariant  Rezygnacja Cov Plus 100.

EP: Takie ubezpieczenie to dodatkowy koszt dla klienta. Jakiego rządu dodatkowego wydatku należy się spodziewać, w przypadku obu tych ubezpieczeń? (Ile one kosztują?)

Piotr Henicz: Koszt rozszerzenia ubezpieczenia Itaka Simple do pakietu Itaka Complex lub Itaka Prestige – od 5,50 PLN/dzień, wariant  Rezygnacja Cov Plus 100 – od 127 PLN/os., Gwarancja Bezkosztowej Zmiany Na Inny Termin – 139 PLN/os.

EP: Czy osoby zaszczepione przeciw Covid i posiadające certyfikat mają z tego powodu jakieś przywileje podczas podróży? Jeśli tak, to jakie? Czy obowiązuje ich także np. kwarantanna?  Czy to zależy od kraju, do którego planujemy wyjazd? M. in. Zanzibar chyba nie respektuje certyfikatów covidowych…

Piotr Henicz: Aktualnie osoby w pełni zaszczepione mogą podróżować do większości obsługiwanych przez nasze biuro destynacji oraz są zwolnione z kwarantanny po powrocie do Polski. Testy wymagane są m.in. przy wjeździe na Zanzibar, do Szwajcarii i na Seszele.

EP: Lato jeszcze trwa. Co w tym roku jest hitem wyjazdowym Itaki? Gdzie wato pojechać? Co Pan szczególnie poleca? 

Piotr Henicz: Zdecydowanie jest w czym wybierać. Polecamy Turcję i Grecję, gdzie nadal jest piękna pogoda i ciepłe morze, egzotykę czyli Malediwy, Zanzibar, Dominikanę i Wyspy Zielonego Przylądka oraz Wyspy Kanaryjskie idealne na każdą porę roku.

Dziękuję za rozmowę.

O autorze

Ewa Ploplis

Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat pracowała w największych redakcjach w kraju m.in. w: Polskiej Agencji Prasowej. Współpracowała z redakcjami m.in.: Życie Handlowe, Życie Gospodarcze, Magazyn Fakty, VIP i Polska Gazeta Turystyczna. Właścicielka i redaktor naczelna Medialnej Agencji Informacyjnej EPO. Z zamiłowania podróżniczka, fotoreporter, producent filmów.