Hotele&Gastronomia

Samodzielny check-in w sieci hosteli a&o

self check-in

Do końca roku w sieci hosteli a&o będzie dostępnych 30 nowych terminali self check-in, ułatwiających sprawne zameldowanie się w obiekcie.

Goście zatrzymujący się w a&o mają wybór: klasyczne zameldowanie w recepcji, mobilnie przez własny telefon komórkowy albo za pośrednictwem terminala umieszczonego w hotelowym lobby. Są już obiekty, które oferują wszystkie trzy opcje, a do końca roku powstanie dodatkowych 30 terminali do self check-in. Wdrożenie takiego systemu meldunkowego w całej Europie planowane jest do wiosny 2020 r. 

– Naszym celem jest zapewnienie najwyższego możliwego komfortu hotelowym gościom – a to także oznacza skrócenie czasu potrzebnego na meldunek, unikanie kolejek i zaoferowanie wygodnych alternatyw. Pierwsze testy terminali zostały ocenione bardzo wysoko. Są one szczególnie potrzebne w gorącym okresie, jakim są weekendy. Samodzielny meldunek to projekt, który podkreśla naszą innowacyjność – jesteśmy jedyną siecią hosteli z taką ofertą – mówi Phillip Winter z a&o.

Wdrożenie self check-in jest jednym z trzech kompleksowych działań technicznych i modernizacyjnych berlińskiej grupy hotelowej, które zmierzają do wprowadzenia wirtualnych kluczy do pokoju (mobile key).

Europejska sieć hosteli a&o obecnie dysponuje 39 obiektami w 23 miastach i 8 krajach (Niemcy, Austria, Holandia, Czechy, Dania, Włochy, Polska i Węgry). Na jesieni tego roku planowane jest otwarcie pierwszego hostelu w Warszawie, a na przełomie 2019/2010 w Budapeszcie i Kopenhadze. a&o rośnie w tempie ponad 15% rocznie, będąc tym samym największą grupą hostelową w Europie. W 2018 r. we wszystkich obiektach było łącznie około 26 000 łóżek i udzielono około 5 milionów noclegów.

O autorze

Magdalena Pinkwart

Dziennikarka turystyczna, współpracuje m.in. z magazynami National Geographic Traveler, Kaleidoscope, Harpers Bazaar. Autorka przewodników wydanych przez National Geographic. Laureatka Nagrody Magellana. Licencjonowana pilotka i przewodniczka. Komentatorka radia i TV w dziedzinie turystyki.