Punkt Widzenia

Trzy pytania do dyrektor marketingu Diners Club Polska

Monika Masztakowska, dyrektor marketingu Diners Club

Trzy pytania do Moniki Masztakowskiej – dyrektor sprzedaży i marketingu Diners Club Polska o historii pierwszej karty płatniczej i nowościach dla użytkowników.

Read&Fly Magazine: Karta Diners Club to ponoć pierwsza karta płatnicza na świecie. Monika Masztakowska, dyrektor sprzedaży i marketingu Diners Club Polska: Tak, Diners Club jest pionierem na rynku płatności bezgotówkowych i jako pierwszy wprowadził karty w latach 50. w USA. Idea powstania takiego środka płatniczego narodziła się w 1949 r. Podczas jednej z kolacji ze znajomymi Frank McNamara (założyciel Diners Club) zapomniał gotówki. Z krępującej sytuacji wybawiła go wtedy żona, niemniej po tym zdarzeniu wpadł na pomysł alternatywnego środka płatniczego i tak powstały pierwsze – wtedy tekturowe jeszcze – karty. Na początku były akceptowane przede wszystkim w restauracjach w USA, jednak już po roku oferowały swoją flagową usługę dodatkową – czyli ubezpieczenia podróżne, które do dziś są bardzo ważnym elementem pakietu usług dodanych w naszych kartach.

Karta Diners nazywana jest często kartą podróżników.
Faktycznie, nasze karty zawsze sprzyjały osobom często podróżującym. Już na samym początku akceptacja obejmowała głównie hotele, restauracje i wypożyczalnie samochodów – czyli miejsca, które trudno ominąć w podróży. Po roku wprowadziliśmy ubezpieczenie podróży zagranicznych. Polisa turystyczna jest jedną z najważniejszych wartości dodanych naszych kart i jest oferowana do dziś w pakiecie – do 1 mln zł oraz obejmująca również współtowarzyszy podróży.

Jakie nowości szykuje Diners Club dla swoich Klubowiczów?
Stale pracujemy nad nowymi rozwiązaniami i usługami dodatkowymi oraz udoskonalamy obecne. W tym roku wprowadziliśmy m.in. nowy serwis internetowy w technologii RWD – dostosowujący się do każdego wyświetlacza, niezależnie czy jest to laptop, telefon czy tablet. Systematycznie powiększamy także naszą sieć akceptacji. Chcemy, żeby karty były dostępne w przyszłym roku w Google Pay i Apple Pay. Pracujemy również nad wprowadzeniem kart denominowanych w euro.

O autorze

Grzegorz Micuła

Dziennikarz, podróżnik, fotograf, przewodnik i licencjonowany pilot wycieczek. Autor ponad trzydziestu przewodników m.in. po Cyprze, Balearach, Szwecji, Tunezji, Wilnie, Ukrainie i Polsce. Pracował m.in. dla miesięczników Poznaj Świat, Podróże, Voyage, Obieżyświat, VIP, Kaleidoscope, Magazyn All Inclusive.