Kierunki

Węgry prezentują ofertę turystyczną

węgry promuj ofertę turystyczną

Węgry zaprezentowały się na rynku polskim. 4 grudnia odbył się webinar dla agentów turystycznych i mediów, promujący ofertę turystyczną kraju.

W webinarze wzięło udział 25 partnerów ze strony węgierskiej – 8 biur podróży, 9 sieci hotelowych, 8 regionów i miast, oraz kilkudziesięciu przedstawicieli branży turystycznej i mediów z Polski. Prowadząca prezentację Magdolna Fekete, Dyrektor w Narodowym Biurze Turystyki Węgier, rozpoczęła prezentację od zaprezentowania spotu prezentującego Węgry pod hasłem – “Węgry – źródło cudów”. Przedstawiła także 11 turystycznych destynacji turystycznych w kraju naszych bratanków. A także planowane daty największych eventów kulturalnych, sportowych i gastronomicznych w 2021, m.in. Gourmet Festival w maju 2021, lipcowy Balaton Sound Festival i popularny Budapest Wine Festiwal planowany na 8-11 września. 

Prezentowano m.in. regiony Budapeszt, Debrecen czy Balaton, znane polskim turystom z licznych atrakcji, historycznych pamiątek i zachwycającej architektury oraz wydarzeń kulturalnych. W webinarze przedstawiono m.in. Hajdúszoboszló – region lubiany przez Polaków i ceniony zwłaszcza przez rodziny dziećmi, które przyjeżdżają do Hungarospa – największego kompleksu kąpielisk i łaźni w Europie na 25 tys. osób. Temperatury wód termalnych w Hajdúszoboszló – wahają się między 30-38 stopni C, do dyspozycji gości jest 6 basenów zewnętrznych i 3 wewnętrzne, całoroczne. Region Nyiregyhaza zachęcał turystów rozrywką rodzinną na łonie natury, ZOO – uznane za najlepsze ZOO na świecie i kompleksem rekreacyjnym Oxygen Adrenalin Park.

Magdolna Fekete zaprezentowała agentom turystycznym bogatą ofertę turystyki aktywnej i przedstawiła tematyczne wycieczki, jak Castle Tour, Bike Tour nad Balatonem, a także Wine Tours czy wycieczki historyczne, przenoszące ich uczestników klimatem do dawnych czasów. Agenci, biorący udział w webinarze mogli poznać węgierskich partnerów oraz hotele, jak Novotel Centrum Budapest i Aqua Sol hotel Hajdúszoboszló oraz Park Inn by Radisson Zalakarosz Hotel & SPA.

Kolejny prelegent, Peter Drajkó z Budapest Brand Nonprofit PLC, opowiedział o działaniu organizacji, która ma za zadanie budowanie marki miasta na kolejne lata. Budapeszt chce być kojarzony z energią, bezpieczeństwem i bogatą ofertą wydarzeń kulturalnych. Przedstawił także Budapest Visitor Card – kartę turystyczną łączącą komunikację miejską i transfery lotniskowe ze wstępami do muzeów i atrakcji – idealne rozwiązanie dla rodzin z dziećmi czy dla turystów odwiedzających stolicę Węgier na weekend. Webinar poprowadziła Joanna Rusiecka, Deputy General Manager z Aviareps Polska.

O autorze

Magdalena Pinkwart

Dziennikarka turystyczna, współpracuje m.in. z magazynami National Geographic Traveler, Kaleidoscope, Harpers Bazaar. Autorka przewodników wydanych przez National Geographic. Laureatka Nagrody Magellana. Licencjonowana pilotka i przewodniczka. Komentatorka radia i TV w dziedzinie turystyki.