Transport

Wizz Air wprowadza chatbota i chat dla klientów

wizz air

Wizz Air w ramach obsługi klientów, wprowadzi chatbota. Amelia, nowa wirtualna asystentka WIZZ, umożliwi pasażerom łatwe uzyskanie użytecznych informacji na temat ich lotów i rezerwacji.

Inspiracją dla nowego chatbota Wizz Air jest Amelia Earhart, amerykańska pilotka, która jako pierwsza kobieta przeleciała samotnie nad Oceanem Atlantyckim. Nazywając chatbota imieniem tej niezwykłej kobiety, linia lotnicza pragnie oddać hołd wszystkim kobietom w lotnictwie i podkreślić swoje wsparcie dla równości płci w branży.

Chatbot Amelia odpowie na ogólne pytania związane z wieloma obszarami, m.in.: COVID-19, pomocą specjalną, bagażem, metodami płatności, odprawą, dobrowolną rezygnacją z lotu, podróżowaniem z niemowlętami, usługami WIZZ (np. WIZZ Discount Club, WIZZ Flex, WIZZ Priority). Nowa funkcja jest bezpłatna dla wszystkich i umożliwia klientom szybkie i łatwe znalezienie informacji bez konieczności kontaktu z kimkolwiek, bez komunikacji z agentami za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie oraz bez potrzeby przeszukiwania strony internetowej linii. Jeśli jednak pytania klientów wykraczają poza wiedzę Amelii, dostępny jest również bezpłatnie chat na żywo z agentami. 

W Wizz Air z zaangażowaniem pracujemy nad doskonaleniem chatu. Aby to osiągnąć, potrzebujemy klientów, aby korzystali z funkcji i pomagali jej się „uczyć”, a nam udzielali informacji zwrotnej, która wskaże nam kierunek na podstawie ich potrzeb i oczekiwań. Chatbot jest obecnie dostępny w angielskiej wersji językowej dla ograniczonej liczby użytkowników, jednak stopniowo jest dostosowywany do coraz szerszego zakresu tematyki zapytań i większej liczby klientów odwiedzających stronę wizzair.com. Poza nowym chatbotem, agenci na czacie na żywo będą wspierać klientów we wszystkich kwestiach związanych z lotami i usługami WIZZ, jeśli nie będą one dotyczyć żadnych zmian w rezerwacjach wymagających płatności – w takich przypadkach Wizz Air zapewnia już szereg możliwości samoobsługowych bezpośrednio z konta WIZZ, a także wsparcie call center.

O autorze

Magdalena Pinkwart

Dziennikarka turystyczna, współpracuje m.in. z magazynami National Geographic Traveler, Kaleidoscope, Harpers Bazaar. Autorka przewodników wydanych przez National Geographic. Laureatka Nagrody Magellana. Licencjonowana pilotka i przewodniczka. Komentatorka radia i TV w dziedzinie turystyki.