Ryanair od maja 2025 roku całkowicie wyeliminuje papierowe karty pokładowe i usunie stanowiska odprawy na lotnisku.
Szef Ryanair, Michael O’Leary, ogłosił podczas konferencji w Dublinie 3 października, że przewoźnik wkrótce wyeliminuje papierowe karty pokładowe i usunie stanowiska odprawy na lotnisku. Pasażerowie Ryanair będą musieli odprawić się online lub za pomocą aplikacji przed przybyciem na lotnisko. Nie będzie możliwości dokonania płatnej odprawy na lotnisku.
Rewolucja planowana jest od maja 2025 roku. Wpływ tej zmiany będzie prawdopodobnie minimalny dla wielu pasażerów Ryanair, ponieważ większość z nich korzysta już z odprawy online. Jednak pojawiają się obawy u osób, które nie mają dostępu do smartfonów lub komputerów ani nie są z nimi zaznajomione.
Chcemy pozbyć się odprawy na lotniskach. Pracujemy nad tym, aby od 1 maja wszystko odbywało się za pomocą aplikacji, nic nie będzie już robione na papierze – powiedział Michael O’Leary.
Dyrektor generalny Ryanair podczas konferencji żartował, że sam jest jednym z ostatnich, którzy korzystają z wydrukowanych kart pokładowych. Dodał, że istnieją procedury na wypadek rozładowania się baterii telefonu i utraty dostępu do informacji o rezerwacji. Bezpośrednio przy bramce, na podstawie paszportu, będzie można odnaleźć rezerwację.
Sam wahałem się przed korzystaniem z aplikacji, ponieważ przeraża mnie perspektywa wejścia na pokład samolotu bez kartki papieru, ale aplikacja działa ona bardzo dobrze. Informuje o bramce i o tym, czy jest opóźnienie. Klienci, którzy chcą kartki papieru, to ta sama grupa demograficzna, która miała obawy, gdy po raz pierwszy przeszliśmy na internet, ale jako pierwsi przestawili się na internet, aby kupować tańsze bilety lotnicze – dodaje.
Obecnie z aplikacji korzysta 80% pasażerów Ryanair. Od maja klienci linii nie będą mieli innego wyboru, jak tylko stosować to rozwiązanie.