Trzy pytania do Dimitrisa Vassiliadisa przedstawiciela Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Polsce i Czechach.
- Od prawie roku jest Pan Dyrektorem Warszawskiego Biura Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO). Jak się Panu podoba Polska?
 
Od grudnia 2024 roku kieruję Biurem Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO) w Polsce i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z tego nowego etapu w moim życiu. Warszawa jest wspaniała, wolna od poważnych problemów typowych dla dużych aglomeracji i ma rozległe tereny zielone. Moje doświadczenia zawodowe są równie satysfakcjonujące. Grecja jest bardzo popularna w Polsce, a liczba turystów przyjeżdżających do mojego kraju rośnie z roku na rok. Świetnie mi się współpracuje z Polakami. Zanim przeprowadziłem się do Polski, byłem szefem biura GNTO w Izraelu. Moje doświadczenia z życia tutaj są nieporównywalnie lepsze niż w Izraelu.
- Jak promujecie swój piękny kraj w Polsce?
 
Do moich obowiązków należy promocja poszczególnych destynacji i atrakcji turystycznych w całej Grecji, a także wykorzystywanie możliwości, aby polscy specjaliści z branży turystycznej i media mogli lepiej zrozumieć mój kraj. Kiedy Polska Izba Turystyki zapytała o możliwość zorganizowania konferencji w Grecji, zasugerowałem Saloniki, aby zaprezentować to wspaniałe miasto jako wschodzącą destynację dla polskiego rynku, zwłaszcza biorąc pod uwagę nowe bezpośrednie połączenie lotnicze LOT między Warszawą a Salonikami. Organizujemy również wyjazdy prasowe dla dziennikarzy i interesariuszy branży turystycznej, w tym nadawców telewizyjnych. Odcinki programu „Taniec ze światem” wkrótce będą dostępne na antenie TVP 2, nakręcone na pięknych wyspach Kos i Kalymnos. Organizujemy również wydarzenia B2B, które gromadzą greckie organizacje zarządzania destynacjami i polskie biura podróży. Uczestniczymy w ważnych targach turystycznych, dlatego serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszego stoiska na zbliżających się targach ITTF w Warszawie. Oprócz tych działań prowadzimy również kampanie marketingowe online i offline, aby jeszcze bardziej zwiększyć rozpoznawalność Grecji jako destynacji turystycznej.
- Co szczególnie poleciłby Pan polskim turystom w Grecji?
 
Grecja jest znanym celem podróży w Polsce, co potwierdzają zarówno roczne dane o przyjazdach, jak i badania rynku odzwierciedlające preferencje Polaków. Latem Grecja jest drugim najpopularniejszym kierunkiem wśród polskich turystów. Warto jednak odwiedzić Grecję również poza tradycyjnym sezonem turystycznym. Na przykład, kontynentalna część mojego kraju jest usiana pasmami górskimi; jej geografia oferuje nie tylko piękno, ale także bogaty repertuar atrakcji przyrodniczych i aktywności. Piesze wycieczki, wspinaczka, rafting, narciarstwo, różnorodne aktywności górskie i nizinne, kąpiele w naturalnych gorących źródłach oraz doskonałe zaplecze do organizacji imprez MICE w całym kraju to opcje, które zostały już opracowane i oferowane jako wysokiej jakości produkty, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających turystów.
Jako przykład podam destynację, która wkrótce będzie bezpośrednio połączona z Polską liniami lotniczymi obsługiwanymi przez touroperatora: miasto Wolos i niezwykły region górski Pelion. Odwiedzając górę Pelion i jej tradycyjne wioski, można przeżyć ekscytujące chwile przez cały rok, zarówno w środku zimy, gdy wszystko pokrywa śnieg, jak i wiosną lub latem, gdy zbocza pokrywają kolorowe dzikie kwiaty. Narciarstwo, piesze wędrówki, kolarstwo górskie, jazda konna – i wszystkie te atrakcje idealnie komponują się ze słynnymi i niezwykle przyjemnymi, letnimi atrakcjami turystycznymi oferowanymi na pięknych plażach Pelionu, które wyróżniają się krystalicznie czystą wodą, urzekającymi piaszczystymi brzegami i bujną zielenią.