Rejsy wycieczkowe statkami to doskonały sposób na udany wypoczynek połączony ze zwiedzaniem świata. Ta ciekawa forma turystyki jest dopiero odkrywana przez polskich turystów.

Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, która jest częścią Carnival Corporation największej na świecie grupy rejsowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do ponad 200 różnych miejsc docelowych. Obecnie flota Costa składa się z 9 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, pływających po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujących rejsy „Dookoła świata” i „Wielkie rejsy”, aby odwiedzić różne kontynenty podczas jednego urlopu. Armator jest również mocno zaangażowany w kwestie środowiskowe i dąży do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 r. W związku z tym firma pracuje nad dalszą poprawą efektywności energetycznej floty i wspieraniem innowacji w infrastrukturze portowej. W swojej flocie, armator ma dwa statki – Costa Toscana i Costa Smeralda – napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG, który pozwala na znaczne ograniczenie emisji gazów do atmosfery.

Współpraca z Travel Advance
Costa Cruises od lat współpracuje w zakresie PR z agencją marketingową Travel Advance, a także mianowała firmę swoim oficjalnym przedstawicielem ds. handlu turystycznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Travel Advance ma za zadanie wesprzeć armatora w zakresie prezentacji produktu, nawiązywania relacji handlowych, a także innych działań mających na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki wśród operatorów i agentów. Dalsze plany obejmują m.in. organizację spotkań promocyjnych dla branży, podróże prasowe oraz szkolenia online.

Polski rynek rozwija się najszybciej spośród rynków środkowoeuropejskich i jest uważany za najbardziej obiecujący rynek do rozwoju rejsów w regionie. Liczba turystów z Polski na pokładach Costa osiągnęła wyniki sprzed pandemii COVID (rok 2019), armator odnotował wzrost przychodów netto o 10% (w porównaniu z rokiem 2019). Od początku 2024 roku, armator odnotował wzrost o 112% r/r pod względem liczby pasażerów z Polski i o 122% pod względem przychodów netto, co ponownie potwierdza silną dynamikę rejsów na rynku polskim i chęć konsumentów do wydawania większych kwot na produkty rejsowe.

Costa obserwuje również rosnącą liczbę nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie pływali statkiem wycieczkowym, która zwiększa się z roku na rok. Oprócz tego, produkt rejsowy jest dobrze znany z wysokiego NPS (Net Promoter Score) wśród klientów, którzy już wcześniej pływali statkiem wycieczkowym. Oznacza to, że ci klienci przyprowadzają swoich przyjaciół i rodzinę.
Klienci z regionu Europy Środkowej są młodsi w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, a produkt doskonale pasuje do młodych par (pokolenie millenialsów) i rodzin wielopokoleniowych, a także do osób na emeryturze.

Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, będąca częścią Carnival Corporation, największej na świecie grupy wycieczkowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do około 300 różnych miejsc, które można odkrywać dzięki wyjątkowym doświadczeniom, zarówno na pokładzie, jak i na lądzie. Obecnie flota Costa składa się z 9 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, pływające po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Morzu Bałtyckim, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujące „Dookoła World” i „Grand Cruises”, aby podczas jednego urlopu odwiedzić różne kontynenty.
fot: Costa Cruises