Strona główna » a&o Hostels prezentuje trendy podróżnicze gości sieci

a&o Hostels prezentuje trendy podróżnicze gości sieci

Marcin Szymański
4 minuty czytania

a&o Hostels, największa sieć hosteli w Europie z 41 hostelami w jedenastu krajach, zwraca uwagę na nowe trendy podróżnicze.

Solo, nie samotne – kobiety w podróży

Podróżowanie w pojedynkę jest coraz bardziej popularne, i z tego trendu coraz chętniej korzystają również kobiety: w okresie od stycznia do października 2024 roku liczba noclegów w żeńskich pokojach wieloosobowych w a&o hostels znacznie wzrosła: wyniosła około 93 000, stanowi wzrost prawie o 15% rok do roku (78 000 w 2023). Obecnie w a&o dostępnych jest 57 pokoi wieloosobowych dla kobiet, a oferta jest stale poszerzana.

Średnio nocleg kosztuje około 21 euro, co jest znacznie mniej niż cena pokoju jedno- lub dwuosobowego. W zależności od sezonu cena noclegu może być również niższa – komentuje Susanne Repscher, szefowa centrum obsługi a&o.

W każdym obiekcie a&o dostępnych jest do czterech pokojów wieloosobowych dla kobiet, każdy z czterema lub sześcioma łóżkami. Pokoje wieloosobowe dla kobiet są i pozostają zarezerwowane wyłącznie przez kobiety – nawet gdy popyt na inne rodzaje pokojów jest duży, nie zmienia się ich .przeznaczenia.

Decyzja o podróżowaniu w pojedynkę, nie wynika tylko z ceny, jest wiele powodów: elastyczność i niezależność, pragnienie przygód i wyzwań, więcej czasu dla siebie.

Podróżowanie solo nie oznacza braku innego wyboru, oznacza świadomą decyzję. We wszystkich przyszłych lokalizacjach a&o lokalizacja i układ pokoi wieloosobowych zostaną dodatkowo zoptymalizowane: Krótkie odległości i optymalna dostępność w naszych hotelach to cel, zwłaszcza w przypadku naszych żeńskich akademików – komentuje Susanne Repscher.

Schody zamiast wind – zrównoważony rozwój, nawiązywanie kontaktów, integracja

Centralna lokalizacja zakwaterowania oraz dobra dostępność pociągiem i transportem publicznym to jedne z 3 najważniejszych kryteriów obok ceny, na którą zwracają uwagę goście sieci a&o. Ważna jest dla nich także pozyskiwana w sposób zrównoważony żywność i chęć oszczędzania energii podczas pobytu (schody zamiast wind, krótsze prysznice, oszczędzanie światła, unikanie marnotrawienia żywności), a także zainteresowanie wymianą pomysłów z innymi gośćmi.

Wspólne działanie odgrywa ważną rolę dla wielu osób. Ważne jest, aby angażować ludzi – mówi CMO Phillip Winter, cytując jako przykład kampanię „CopenPay” w Kopenhadze: przyjazne dla klimatu zachowanie turystów jest nagradzane przez miasto – na przykład bezpłatnym wstępem, bezpłatnym transportem, przekąskami i napojami.

Trend 3: Taylor Swift, piłka nożna, Boże Narodzenie — podróże eventowe zyskują na popularności

Wyjazdy eventowe stają się coraz bardziej popularne. Podróże są dziś o wiele bardziej związane z wydarzeniami niż kiedyś, w tym roku na przykład były to koncerty Taylor Swift i Coldplay lub Euro 2024. Do tego festiwale ludowe, karnawał czy Boże Narodzenie należą do najważniejszych wydarzeń roku podróżniczego.

Liczba noclegów w okresie Bożego Narodzenia stale rośnie od lat. Swoją rolę odegrały w tym jarmarki bożonarodzeniowe – w tym roku w samych Niemczech spodziewanych jest ponad 3000 takich miejsc – mówi CMO Phillip Winter.

W tym roku berlińska sieć hosteli a&o spodziewa się 74-procentowego wskaźnika obłożenia pokoi w listopadzie i grudniu. W tym samym okresie, od 2019 do 2023 roku, wskaźnik ten wzrósł z 56,5 do 71,9%.

fot: materiały prasowe

You may also like

Zostaw komentarz