Grupa hosteli a&o z odnotowała w 2023 roku najlepsze wyniki w historii firmy – 6,1 milionów noclegów (w 2022: 5,55 miliona) oraz 2,7 miliona gości (2,2 miliona w 2022) i obrotem na poziomie 217 milionów euro (172 miliony).
Mamy wielkie plany i zmierzamy w stronę kluczowych kamieni milowych w historii naszej firmy – nowych obiektów, większego zrównoważonego rozwoju, zorientowanej na przyszłość kultury pracy – mówi założyciel i dyrektor generalny Oliver Winter.
Polska w statystykach sieci a&o zajmuje 6 miejsce wśród wszystkich nacji (po Niemczech, Holandii, UK, Austrii i USA). W 2023 roku, turyści z Polski spędzili 211 164 noclegów w a&o. Jest to wzrost o 17% względem 2022 roku, kiedy Polacy spędzili 180 019 noclegów.
Inne ważne liczby w a&o to: średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 76% (2022: 67%), 600 000 połączeń z infolinią rezerwacji, ponad 85 000 sesji chatbota i 250 000 użytkowników aplikacji. Dyrektor generalny sieci jest przekonany, że te wyniki mogą być coraz lepsze, a w trudnych ekonomicznie czasach ludzie coraz częściej będą wybierać wybierają produkt budżetowy.
Kiedy doświadczą, jak to może działać, szybciej podejmą decyzję na korzyść przyszłej jakości po przystępnej cenie. Odsetek osób podróżujących służbowo osiągnął właśnie dwucyfrowy udział procentowy – w tej kwestii najwyraźniej jest jeszcze wiele do poprawy i jestem przekonany, że segment ten będzie nadal rósł – mówi Oliver Winter, który podkreśla jednocześnie, że priorytetem firmy pozostaje niedrogie i zrównoważone podróżowanie.
Zrównoważony rozwój: Net Zero 2025 i inwestycja o wartości 2 milionów euro
a&o inwestuje między innymi około dwóch milionów euro w energooszczędne budownictwo i renowacje. Do chwili osiągnięcia kolejnego ważnego kamienia milowego, czyli powstania w 2025 roku pierwszej w Europie sieci hosteli o zerowej wartości netto, zespół ds. ESG i ochrony środowiska w a&o wciąż ma przed sobą pewne wyzwania: na przykład ślad węglowy na nocleg ma zostać zmniejszony z obecnie obliczonych 3,73 kilograma do mniej niż 3,0 kg. Od rozpoczęcia pomiarów w 2015 roku firma a&o osiągnęła redukcję emisji o około 56 procent, pokonując konkurencję nawet o 80 procent.
Elastyczność, różnorodność, mentoring
Obecnie 48 narodów tworzy międzynarodowy zespół a&o. Język niemiecki jako język ojczysty nie jest już wymagany w recepcjach w 25 lokalizacjach hosteli w kraju, zatrudnienie na etatach są codziennością. Pracownicy mają elastyczne godziny pracy, a także dostęp do programów mentorskich oraz innych programów szkoleniowych i edukacyjnych.
A&O po raz kolejny udowodniło swoją pozycję pioniera cyfrowego. Spośród 30 000 głosów konsumentów oddanych na przyjazność dla użytkownika i obsługę klienta, firma a&o została zwycięzcą w kategorii „Mobilność i podróże” w APP Award 2024.
a&o Florence – otwarcie na początku lata
Wkrótce zostanie także otwarty kolejny obiekt w prestiżowej lokalizacji: a&o Florence położony jest w centrum, przy stacji kolejowej Campo di Marte, niecałe pół godziny spacerem od Piazza del Duomo w historycznym centrum miasta. 39 hostel berlińskiej sieci oferuje około 121 pokoi w dawnym budynku administracyjnym przy Via Mannelli 119. Otwarcie zaplanowano na wczesne lato 2024.