W warszawskim hotelu Presidential świętowano udany sezon turystyczny. Tunezja nagradza Polaków za 30% wzrost przyjazdów do afrykańskiego kraju nad Morzem Śródziemnym.
Liczba turystów z naszego kraju przekroczyła 314 tysięcy i plasujemy się już na drugim miejscu po Francuzach, którzy tradycyjnie wybierają jako miejsce wakacyjnego wypoczynku swoje dawne dominia. Nic więc dziwnego, że Tunezja nagradza touroperatorów, którzy wypracowali tak duży wzrost przyjazdów do kraju Afryki położonego geograficznie i kulturowo tak blisko Europy.
Przybyły na galę Ambasador Tunezji zdradził, że wykuwana jest nowa strategia turystyczna kraju. Oprócz promowania tak popularnej turystyki masowej, nacisk będzie kładziony na turystykę alternatywną. Tunezja ma znów, po latach pewnej stagnacji, stać się miejscem, które przyciąga naukowe konferencje, spotkania biznesowe i duże imprezy.
Na scenie wręczono honorowe statuetki przedstawicielom biur podróży. Tunezja nagrodziła: Coral Travel, Sun and Fun, TUI, Itakę, Rainbow Tours, Exim Tours, Anex Tour, JoinUp!, Prima Holiday, Best Reisen i Oasis Tours.
Wręczono też nagrody indywidualne. Wielkie brawa zebrał znany doskonale w branży turystycznej Paweł Kulesza, który przez 23 lata był pracownikiem biura ONTT w Warszawie, a obecnie dalej zajmuje się aktywnie promocją Tunezji w firmie GTS Poland. Uhonorowano też Pawła Niewiadomskiego – prezesa Polskiej Izby Turystyki, Łukasza Mikosza – wiceprezesa Turystycznej Organizacji Otwartej i Marcina Wujca – prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Kolejną gwiazdą wieczoru była – także nagrodzona statuetką – była dyrektor warszawskiego biura ONTT Raja Amar.
– Nie przyszliśmy tu świętować liczb, tylko wyrazić wdzięczność ludziom, którzy za tymi liczbami stoją. A przede wszystkim cieszyć się z prawdziwej i szczerej przyjaźni pomiędzy Polską, a Tunezją! – mówiła Raja Amar w płomiennym przemówieniu poprzedzającym część artystyczną spotkania.
Zanim publiczność mogła obejrzeć zjawiskowy pokaz mody projektantki Najah, inspirowany tunezyjską sztuką ludową i posłuchać przebojów muzycznych, na scenę wszedł jeszcze raz Paweł Niewiadomski.
– Tunezja jest głęboko w moim sercu, bo spędziłem dzieciństwo w krajach arabskich i tamten okres życia ukształtował mój charakter – Wyznał prezes Polskiej Izby Turystyki.
A potem były tańce, wyszukane potrawy i doskonałe wino. Czyli tunezyjska klasyka znana w Polsce i lubiana. Bo doskonałe wyniki biur podróży nie wzięły się znikąd. Polacy kochają Tunezję i mają ku temu powody.
fot: Sergiusz Pinkwart