Visit Portugal świętowało Nowy Rok rozpoczynając kampanię To nie turystyka. To futurystyka, która została zaprezentowana w Lizbonie 3 stycznia.
#To nie turystyka. To futurystyka, to motto tej kampanii, która wyznacza 12 noworocznych postanowień dla turysty przyszłości. To 12 haseł, które mają zainspirować ludzi do aktywnego udziału w zmianach, jakich potrzebuje turystyka w Portugalii i na całym świecie.
Celem kampanii Visit Portugal jest zmobilizowanie ludzi do zmiany sposobu
podróżowania. Kampania ta jest zgodna ze Strategią Turystyczną 2027, wytycznymi dla turystyki w Portugalii i jej ambicją, by przewodzić turystyce przyszłości. Wzywa wszystkich do przyłączenia się do Visit Portugal w tej podróży w kierunku bardziej integracyjnej, zrównoważonej i odpowiedzialnej turystyki. Portugalska Strategia Turystyczna 2027 umieszczając zrównoważony rozwój w centrum uwagi, to kamień milowy w polityce turystycznej. Kampania ta wzmacnia i odzwierciedla tę wizję.
W ciągu pierwszych dwunastu dni 2024 roku VisitPortugal zaprezentuje 12 krótkich filmów z następującymi hasłami:
- To nie jest brak zaangażowania. To poświęcenie.
- To nie wirtualne. To prawdziwe.
- To nie nasze. To twoje.
- To nie zwyczajne. To wyjątkowe.
- To nie globalne. To lokalne.
- To nie fala. To ocean.
- To nie szarość. To zieleń.
- To nie arogancja. To pokora.
- To nie modne. To wyznaczające trendy.
- To nie zaniedbanie. To sumienność.
- To nie pośpiech. To wczucie się.
- To nie sztuczne. To ludzkie.
Kampania #To nie jest turystyka. To futurystyka będzie prezentowana na najważniejszych dla Portugalii rynkach, a mianowicie w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych Ameryki i Brazylii.
Według danych zebranych od stycznia do października 2023 r., Portugalia osiągnęła w
turystyce rekordowy wynik 26,3 mln gości (+13,7% w porównaniu do 2022 r.), 68,5 mln
noclegów (+11%) i 22,3 mld euro przychodów (+19,8%). Aby utrzymać ten wzrost, Visit
Portugal pracuje nad zwiększeniem liczby turystów w głębi kraju, zmniejszeniem sezonowości oraz przyspieszeniem transformacji środowiskowej i cyfrowej sektora.
Świadome podróżowanie to nie tylko wybór, to dziedzictwo, które wspólnie budujemy. Dołącz do nas w tej podróży. #To nie (tylko) turystyka, to futurystyka.
Link do filmów https://youtu.be/pH_ex7KTp
O Turismo de Portugal
Podlegające Ministerstwu Gospodarki i Transformacji Cyfrowej, Turismo de Portugal, jest Narodową Organizacją Turystyczną odpowiedzialną za promocję, podnoszenie wartości i stabilność turystyki. Łączy w jednej instytucji wszelkie kompetencje, związane z rozwojem turystyki, od oferty po popyt. Turismo de Portugal współpracuje z innymi instytucjami publicznymi i firmami prywatnymi w kraju i za granicą. Organizacja jest zaangażowana we
wzmacnianie rozwoju turystyki, jako jednego z filarów wzrostu portugalskiej gospodarki.
Informacje: turismodeportugal.pt
fot: Grzegorz Micuła/Read&Fly Magazine