Strona główna » Flix osiągnął rekordowe przychody i rozszerza globalną siatkę połączeń

Flix osiągnął rekordowe przychody i rozszerza globalną siatkę połączeń

Marcin Szymański
4 minuty czytania

Flix ogłosił wyniki za 2023 rok. Firma odnotowała spektakularny, 30% wzrost przychodów i po raz pierwszy w historii osiągnęła przychody w wysokości 2 miliardów euro.

Wzrost przychodów Flixa jest nawet większy niż prognozowany (25%). Ponadto firma osiągnęła skorygowany wynik EBITDA w wysokości 104 milionów euro, co stanowi wzrost o 97 milionów euro w porównaniu z 2022 rokiem i daje wynik skorygowanej marży EBITDA na poziomie 5,2%. Z usług przewoźnika skorzystało w Europie 55 milionów podróżnych, a na całym świecie aż 81 milionów pasażerów. 

Wysokie roczne wyniki Flixa pokazują, że strategia, którą przez ostatnie 10 lat konsekwentnie realizujemy jest właściwa. Ubiegłoroczne wyniki potwierdzają sukces Flixa, jako wiodącej globalnej firmy branży travel-tech. Bazując na naszej technologii, chcemy wzmacniać naszą pozycję jako globalnego pioniera, napędzając zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla wszystkich – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.

W zeszłym roku 81 milionów pasażerów podróżowało do ponad 5600 destynacji korzystając z usług FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koç. To wzrost o 34% w porównaniu z 2022 rokiem.  

Znaczący wzrost we wszystkich segmentach 

Flix odnotował wysokie wyniki operacyjne i finansowe we wszystkich segmentach pod markami FlixBus, FlixTrain i Kamil Koç w Turcji oraz Greyhound w Ameryce Północnej. 

Europa 

W Europie Flix odnotował 46% wzrost przychodów, które wyniosły 1,186 miliarda euro. Ten rozwój w najbardziej dojrzałym segmencie firmy wynikał ze znaczącego wzrostu liczby pasażerów. Z usług Flixa w Europie skorzystało 55 milionów podróżnych, czyli o 41% więcej niż w 2022 roku. W zeszłym roku Flix uruchomił operacje w Finlandii (wydłużenie linii z Polski) i Grecji, dzięki czemu pasażerowie mogą przemieszczać się zielonymi autobusami w całej kontynentalnej części Unii Europejskiej. Z Polski FlixBusem bezpośrednio dojedziemy do 22 krajów.  

Ameryka Północna 

W USA, Kanadzie i Meksyku w 2023 roku z FlixBusem i Greyhoundem podróżowało 12 milionów osób, to o około 36% więcej niż w poprzednim roku. Całkowite przychody wzrosły o 11% do łącznej kwoty 615 milionów euro. Oferta Greyhound została w pełni przeniesiona na platformę technologiczną Flix, umożliwiając klientom wygodne wyszukiwanie, rezerwowanie biletów oraz podróży po Ameryce Północnej w ramach zintegrowanej sieci autobusów międzymiastowych. 

Turcja 

W Turcji z Flixem podróżowało 14 milionów osób – o 8% więcej niż w 2022 roku, generując łączny przychód w wysokości 189 milionów euro. Oznacza to wzrost przychodu o 15% w porównaniu z 2022 rokiem. 

Nowe destynacje 

Wraz z uruchomieniem usług w Chile w październiku 2023 roku, FlixBus rozszerzył swoją działalność na dwa największe kraje Ameryki Łacińskiej. Debiut w Chile okazał się jednym z najbardziej udanych wejść na rynek dla Flixa, z wysokim wykorzystaniem autobusów i wyjątkową punktualnością1 w pierwszych tygodniach działalności, przewyższającą nawet te w Europie. Ponadto, aby dalej rozwijać się w Brazylii, Flix rozszerzył swoją ofertę o 35 miast, w tym Salvador i Fortalezę. 

Dodatkowo, na początku lutego 2024 roku FlixBus rozpoczął działalność w Indiach, drugim co do wielkości rynku autobusowym na świecie, oferując codziennie 200 połączeń do 46 miast, w tym Delhi, Lucknow, Jodhpur i Varanasi. Nowe połączenia, w tym te na południe kraju, są już w przygotowaniu.

fot: FlixBus 

You may also like

Zostaw komentarz