Marka Join UP! jest coraz lepiej rozpoznawalna w Polsce. Od wejścia na nasz rynek wiosną 2023 roku touroperator zabrał na wakacje ponad 20 tys. Polaków.
Najchętniej wybieranymi przez polskich turystów kierunkami w ofercie biura w 2023 roku były Turcja i Egipt. W końcu października pierwsi Polacy polecieli z Join UP! Polska na Zanzibar, a od grudnia 2023 na Sri Lankę. Loty na Sri Lankę odbywają się z Warszawy, Katowic i Rzeszowa.
Początek i ekspansja
Join UP! zaistniał na rynku ukraińskim w 2010 roku, a SkyUp, partner strategiczny touroperatora, rozpoczął działalność w 2018 roku, stając się pierwszą ukraińską tanią linią lotniczą. Obie firmy są częścią rodzinnego biznesu, którego właścicielami są Oleksandr Alba i jego ojciec Jurij. Touroperator działa w Ukrainie, Kazachstanie, Estonii, na Łotwie, Litwie, w Mołdawii, Polsce i Rumunii, planując ekspansję na inne kraje europejskie (m. in. Czechy w 2024 roku). Do końca 2023 roku touroperator spodziewa się osiągnąć obrót w wysokości 400 milionów euro, przy obsłużeniu 550 000 podróżnych.
Wyjazdowe preferencje polskich turystów
Trzy najchętniej odwiedzane przez Polaków kierunki turystyczne to Turcja (37,35%), Egipt (36,69%) i Tunezja (8%). 64,4% turystów w Polsce wybrało pakiety wyjazdowe w cenie poniżej 7 000 zł, 32% turystów zarezerwowało pakiety w cenach wahających się pomiędzy 7 000 i 15 000 zł, a 3,4% turystów wykupiło wycieczki powyżej 15 000 zł.
Polscy turyści potrafią być dość tradycyjni w swoich wyborach podróżniczych i wprowadzenie na rynek nowych kierunków jest wyzwaniem. Jednak w Join UP! Polska, udało nam się to z sukcesem w przypadku jednego z naszych najlepszych kierunków – Egiptu. Chociaż Hurghada była od dawna ulubionym kierunkiem, udało nam się z powodzeniem wprowadzić także Sharm el-Sheikh. W rezultacie ośrodek ten stanowi 53% naszej sprzedaży w porównaniu do 30% w Hurghadzie. To ekscytujące osiągnięcie, która zachęca do odkrywania nowych miejsc i zdobywania nowych doświadczeń. Szarm el-Szejk jest szczególnie atrakcyjny, ponieważ przez cały rok oferuje wiele nowych i ciekawych atrakcji z klubami nocnymi, aquaparkami i centrami handlowymi – mówi Dagmara Krasińska, dyrektor handlowy Destination w Join UP! Europa.
32,73% turystów z Polski podróżuje z dziećmi. Jedynie 1,5% decyduje się na hotele tylko dla dorosłych. W Polsce, Estonii, Łotwie, Litwie, Mołdawii i Rumunii najpopularniejszym wyborem są hotele 5-gwiazdkowe z opcją All Inclusive (90,74% rezerwacji).
Ukraiński touroperator specjalizuje się w pakietach wycieczek, które zazwyczaj obejmują przeloty, hotel, zakwaterowanie, transfery, ubezpieczenie i programy wycieczek. Portfolio obejmuje ponad 40 kierunków i ponad 7 000 dostępnych hoteli, z czego ponad 250 to oferty ekskluzywne. Przez ostatnie 13 lat z biurem podróżowało około 5,7 miliona turystów. Do końca 2023 roku firma spodziewa się osiągnąć obrót wynoszący 400 milionów euro i 550 000 podróżnych na wszystkich rynkach działalności.
Pierwszy rok naszej działalności w Polsce wygląda całkiem obiecująco. Rozpoczęliśmy już zimowe wyprzedaże i zauważamy rosnące zapotrzebowanie na takie kierunki jak Sri Lanka, Zanzibar i inne ciepłe kraje. Polska jest dla nas ważnym rynkiem, jesteśmy wdzięczni, że Polscy turyści nam zaufali. Choć nie jest to łatwy rynek, mamy wiedzę i doświadczenie, aby osiągnąć jeszcze więcej znaczących wyników w przyszłości – mówi Sergey Kyrychenko, Business Development, Dyrektor Join UP!
Touroperator z własnymi „skrzydłami”
Partnerem strategicznym Join UP! Polska jest SkyUp Airlines. W 2021 roku linia przewiozła 2,57 mln osób i była na drugim miejscu pod względem liczby lotów wśród ukraińskich przewoźników. Obecnie flota składa się z 12 samolotów. Jest to jedna z dziesięciu najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie pod względem tempa wzrostu siatki połączeń, według raportu The Anker (2019). Join UP! wraz ze SkyUp Airlines jest częścią grupy przedsiębiorstw UPfamily, która zatrudnia ponad 1500 pracowników.
Inicjatywy społeczne
Join UP! we współpracy z liniami lotniczymi SkyUp i LEVCHYK SPECTRUM HUB z funduszu Przyszłość dla Ukrainy, zainicjowała projekt, którego celem jest ułatwienie dostępu i komfortowe wakacje dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) i ich rodzin. W 2023 roku Join UP! i SkyUp zorganizowały wyjazd dla 20 rodzin z dziećmi z ASD. Firma uruchomiła również program odpoczynku i regeneracji dla obrońców Ukrainy, z którego skorzystało ponad 600 osób. Od jesieni 2023 roku touroperator przeznaczył na ten cel ponad 18 mln hrywien.
Rewolucja w kolorze pomarańczy
Rewolucji w ubiorach swojego personelu pokładowego SkyUp dokonał w 2021 roku. Stewardesy zmieniły żakiety, spódnice i szpilki na marynarki, spodnie i ergonomiczne buty na płaskim obcasie. Przykład ze SkyUp Airlines wzięły inne linie lotnicze, stosując bardziej nowoczesny styl ubioru dla swojego personelu pokładowego. SkyUp Airlines mają również specjalną koncepcję posiłków na pokładzie pod nazwą Celebrate Your Flight.
Join UP! w liczbach:
Ponad 12 lat doświadczenia; Ponad 40 kierunków; 5 500 000 turystów; 10 000 biur podróży w sieci agencyjnej na wszystkich rynkach Join UP!; 70+ kontraktów na wyłączność w najbardziej popularnych hotelach; 600+ hoteli w ofercie.
Więcej na: Join UP! Polska