Redakcja magazynu i portalu branżowego Wasza Turystyka zorganizowała na Lotnisku Warszawa-Radom XI edycję Forum Promocji Turystycznej. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce odbyło się 12 października 2022, pojawiło się na nim blisko 300 uczestników i ekspertów związanych profesjonalnie z branżą turystyczną. Uczestnicy konferencji mieli okazję zobaczyć, jak Lotnisko Warszawa-Radom, jeszcze nie obsługujące pasażerów, sprawdza się w roli obiektu konferencyjnego.
Forum Promocji Turystycznej odbywa się cyklicznie, od 2016 roku. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce i obowiązkowy punkt w kalendarzu profesjonalistów z branży turystycznej. Event jest platformą wymiany poglądów i spotkaniem wspierającym profesjonalizację promocji w turystyce. Pełni także rolę integracji środowiska i dzielenia się doświadczeniami pomiędzy uczestnikami rynku turystycznego. W dotychczasowych dziesięciu edycjach wzięło udział blisko 500 ekspertów z branży turystycznej.
W debacie pod hasłem „Lato, lato i po lecie – jak rozszerzyć sezon turystyczny” wzięli udział Mariela Modeva – wiceminister Turystyki Bułgarii, Jan Herget – dyrektor zarządzający CzechTourism, Doros Georgiades – dyrektor zarządzający w Ministerstwie Turystyki Cypru, Marcin Różycki – wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej a także Paddington Tucker – CEO Travel Advance.
Na temat „Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Jak wygląda współpraca między izbami i stowarzyszeniami turystycznymi” – dyskutowali Łukasz Adamowicz – prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, Marek Ciechanowski – prezes Izby Turystycznej Rzeczypospolitej Polskiej, Alina Dybaś – prezes Turystycznej Organizacji Otwartej, Elżbieta Lendo – prezes Polskich Hoteli Niezależnych, Rafał Marek – prezes Krakowskiej Izby Turystyki Marcin Mączyński – sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki oraz Marcin Wujec – prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.
Bardzo ciekawą rozmowę w ramach panelu TRÓJCA EKSPERTÓW przeprowadzili Dorota Solochewicz – dyrektor projektu w Międzynarodowych Targach Gdańskich, Piotr Olczak – dyrektor Międzynarodowych Targów Turystyki i Czasu Wolnego we Wrocławiu oraz Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Dyskutanci zmierzyli się z tematem – Co zamiast targów turystycznych? Czy duże imprezy promocyjne są jeszcze potrzebne?”.
POJEDYNEK EKSPERTÓW koncentrował się wokół tematu „Wakacje z duchami, czyli zamek zamkowi nierówny – jak promują się historyczne obiekty w Polsce?”. Wystąpili Anna Żabska – prezes Zamku Książ, oraz Jarosław Struczyński – kasztelan Zamku Gniew, który zaskoczył wszystkich obecnych występując w kontuszu.
Następnie odbyła się prezentacja Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Na scenie wystąpiła archeolog Dorota Dzierzbicka z prelekcją „Wykopaliska dla każdego. Jak turystyka może skorzystać z dorobku polskich archeologów?”. Prezentację projektu Certyfikacji Dobrych Praktyk dla branży turystycznej przedstawiła Katarzyna Kasia-Mucha, liderka projektu certyfikacji w Polskiej Organizacji Turystycznej. Z kolei Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego odpowiadał na pytanie „Dokąd zmierza Polski Holding Hotelowy?”, a Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, opowiadał o „Elastyczności w zarządzaniu dużym organizatorem turystyki”.
W debacie „Lotnisko Warszawa-Radom – potencjał, szanse i wyzwania” wzięli udział Małgorzata Wilk-Grzywna – dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Grzegorz Tuszyński – dyrektor Portu Lotniczego Warszawa-Radom, Mariusz Piotrowski – ekspert rynku lotniczego portalu Fly4free.pl, Bożena Szczypiór – pierwszy zastępca prezydenta Kielc, Andrzej Mochoń – prezes zarządu Targów Kielce, Semir Hamouda – dyrektor generalny Sun&Fun Holidays, Izabela Stelmańska – zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz Mateusz Tyczyński – zastępca Prezydenta Radomia.
Ostatnim punktem programu była debata pod hasłem „Jak planować strategię dla ruchu lotniczego w Polsce?”. Na pytania odpowiadali Michał Fijoł – członek zarządu PLL LOT, Stefan Świątkowski – wiceprezes ds. finansowych Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport, Andrzej Kobielski – członek zarządu Enter Air, Piotr Burwicz – członek zarządu Rainbow Tours S.A., Alpaslan Ünsal – przedstawiciel handlowy Corendon Airlines na Polskę oraz Piotr Henicz – wiceprezes Itaki.
Wszyscy uczestnicy XI edycji Forum Promocji Turystycznej wyszli z konferencji z poczuciem wartościowych dyskusji oraz owocnych, a przede wszystkim przyjacielskich spotkań. I postanowieniem udziału w kolejnym Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się w kwietniu 2023 roku.
fot: Magdalena Pinkwart/Read&Fly Magazine; waszaturystyka.pl