Strona główna » Grecja zorganizowała workshop dla polskiej branży turystycznej

Grecja zorganizowała workshop dla polskiej branży turystycznej

Grzegorz Micuła
6 minuty czytania

Grecja jest krajem który Polacy chętnie wybierają jako wakacyjny cel. Kreta, Rodos, Zakyntos czy Santorini to znane greckie wyspy. Wszyscy chyba słyszeli o Meteorach, Delfach, Koryncie czy Atenach. Ale nie wszyscy wiedzą o Dużej wyspie Evia w centralnym regionie Grecji, w którym znajduje się Olimp – najwyższa góra w tym kraju, mityczna siedziba Bogów.

O tym pięknym, ciekawym i malowniczym kraju można było się wiele dowiedzieć podczas grudniowych Grecko-Polskich Warsztatów Turystyki, które odbyły się w warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski. Po powitaniu przybyłych przez JE Ambasadora Grecji w Polsce Michaila Efstratiosa Daratzikisa oraz Nikolettę Nikolopoulu dyrektor Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Polsce. W spotkaniu wzięło udział 25 greckich firm: zarówno regionów, wysp czy miast ale także, hoteli oraz biur podróży. Ze strony polskiej wzięli w nim udział przedstawiciele ponad 50 firm turystycznych. Spotkania biznesowe między przedstawicielami greckiej i polskiej branży turystycznej toczyły się na sali w formie B2B, w kuluarach w przerwach na kawę a także podczas obiadu w stylu greckim w czasie którego prezentowane były ciekawe i często mniej znane regiony i kierunki turystyczne w Grecji.

Podczas workshopu jak podali organizatorzy odbyło się ok. 600 rozmów biznesowych między sprzedającymi z Grecji i kupującymi z Polski. Greccy kontrahenci mieli możliwość rozmawiać m.in. z przedstawicielami największego polskiego touroperatora – Itaki, a także z innymi biurami podróży, jak np. Sun Tours z Radomia, Hotailors i Worktrips.com, Prima Holiday, Invitatio, Orka Travel, TUI Poland, Forsail, OBP Incentive & Sport Travel, Ecco Holiday z Poznania, Lundi Travel, Lingwista, Konsorcjum.pl Trade & Travel Company, Adventure Boutique, Horyzonty i Five Star Destination z Krakowa.

Spotkania B2B podczas workshopu greckiego

Ze strony greckiej można był porozmawiać z przedstawicielami Krety największej greckiej wyspy www.incrediblecrete.gr/en; m.in. zabytkowego miasta Rethymnon www.rethymno.guide Vaggelisa Archontakisa, Marią Lavdaki przedstawicielką regionu Lassithi, ciekawego płaskowyżu w centralnej Krecie oraz Eleni Vougioukalaki z Heraklionu. Z Krety przybyli także przedstawiciele Biura Blue Aegean Holidays www.blueaegean.com oraz Hotelu SUNSHINE w Hersonissos w Heraklionie www.sunshinevillage.gr. Konstantinis Chatzikos ciekawie prezentował wyspę słońca Rodos. www.rhodeswelcome.gr, ale były też mniej znane regiony Grecji jak Region Centralnej Macedonii z pólocnogreckim portem Saloniki https://thessaloniki.travel/ oraz półwyspem Chalkidiki czy Region Wschodniej Macedonii i Tracji www.emtgreece.com/en/ ze stolicą w Kavali o którym ciekawie opowiadała Partena Konstantinidou, wciśnięty pomiędzy Morze Egejskie, Bułgarię, góry Rodopy i Turcję z piękną wyspą Thassos. Wiele ciekawych zabytków kultury antycznej i przyrody znajduje się Regionie Centralnej Grecji www.visitcentralgreece.com. Środkowa Grecja to największy region tego kraju gdzie znajduje się ponad dwa tysiące zabytków. Nazywana jest sercem Grecji. Są tu wspaniałe góry Beocji z jaskiniami i wodospadami, Parki Narodowe Parnasu i Oiti, sławne Termopile, Delfy, liczne zamki i klasztory oraz Wyspa Evia. Ze Środkowej Grecji przybyło wiele mniejszych firm i regionów. www.nisi.com.gr, jak sieci i grupy hotelowe jak: www.acrotel.gr, www.hotelathinalamia.gr, www.hyatt.com/en-US/hotel/greece/hyatt-regency-thessaloniki//thess/home/greek, www.visitedipsos.gr, www.hotelsissy.gr www.naevias.gr, izby przemysłowe: www.eviachamber.gr, www.fthiotidoscc.gr, www.marmaribay.gr jak również z innych regionów Grecji: www.dimoschalkis.gr, www.visitnafpaktia.gr, www.ebeh.gr, www.costanavarino.com, www.delmaresuites.com, biura turystyczne: www.dottravel.eu, www.inaction.guide, www.creteroyal.com, www.puroagency.com.

Uczestnicy workshopu

Artykuły i wiadomości prasowe poświęcone Grecko-Polskim Warsztatom Turystyki w Warszawie ukazały się m.in. w magazynie „All Inclusive”, na jego oficjalnej stronie internetowej (all-inclusive.com.pl) i w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn i Instagram – łącznie powyżej 29 000 obserwujących). Przedstawiciele branży turystycznej mogli przeczytać o Grecko-Polskich Warsztatach Turystyki w Warszawie również m.in. w magazynie „Think MICE”, na stronie internetowej i oficjalnym profilu na Facebooku największego zrzeszenia turystycznego w naszym kraju – Turystycznej Organizacji Otwartej (TOO), w „Wiadomościach Turystycznych”, Nowej Turystyce, Travel Compass, „Rynku Turystycznym” czy w magazynie „Read&Fly” etc.

Nauplion

www.visitgreece.gr

Fot: Grzegorz Micuła/Read&Fly Magazine

You may also like

Zostaw komentarz