piątek, 3 lutegoRead&Fly Magazine – inspiracje na wakacje

Grecja zorganizowała workshop dla polskiej branży turystycznej

Grecja jest krajem który Polacy chętnie wybierają jako wakacyjny cel. Kreta, Rodos, Zakyntos czy Santorini to znane greckie wyspy. Wszyscy chyba słyszeli o Meteorach, Delfach, Koryncie czy Atenach. Ale nie wszyscy wiedzą o Dużej wyspie Evia w centralnym regionie Grecji, w którym znajduje się Olimp – najwyższa góra w tym kraju, mityczna siedziba Bogów.

O tym pięknym, ciekawym i malowniczym kraju można było się wiele dowiedzieć podczas grudniowych Grecko-Polskich Warsztatów Turystyki, które odbyły się w warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski. Po powitaniu przybyłych przez JE Ambasadora Grecji w Polsce Michaila Efstratiosa Daratzikisa oraz Nikolettę Nikolopoulu dyrektor Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Polsce. W spotkaniu wzięło udział 25 greckich firm: zarówno regionów, wysp czy miast ale także, hoteli oraz biur podróży. Ze strony polskiej wzięli w nim udział przedstawiciele ponad 50 firm turystycznych. Spotkania biznesowe między przedstawicielami greckiej i polskiej branży turystycznej toczyły się na sali w formie B2B, w kuluarach w przerwach na kawę a także podczas obiadu w stylu greckim w czasie którego prezentowane były ciekawe i często mniej znane regiony i kierunki turystyczne w Grecji.

Podczas workshopu jak podali organizatorzy odbyło się ok. 600 rozmów biznesowych między sprzedającymi z Grecji i kupującymi z Polski. Greccy kontrahenci mieli możliwość rozmawiać m.in. z przedstawicielami największego polskiego touroperatora – Itaki, a także z innymi biurami podróży, jak np. Sun Tours z Radomia, Hotailors i Worktrips.com, Prima Holiday, Invitatio, Orka Travel, TUI Poland, Forsail, OBP Incentive & Sport Travel, Ecco Holiday z Poznania, Lundi Travel, Lingwista, Konsorcjum.pl Trade & Travel Company, Adventure Boutique, Horyzonty i Five Star Destination z Krakowa.

Spotkania B2B podczas workshopu greckiego

Ze strony greckiej można był porozmawiać z przedstawicielami Krety największej greckiej wyspy www.incrediblecrete.gr/en; m.in. zabytkowego miasta Rethymnon www.rethymno.guide Vaggelisa Archontakisa, Marią Lavdaki przedstawicielką regionu Lassithi, ciekawego płaskowyżu w centralnej Krecie oraz Eleni Vougioukalaki z Heraklionu. Z Krety przybyli także przedstawiciele Biura Blue Aegean Holidays www.blueaegean.com oraz Hotelu SUNSHINE w Hersonissos w Heraklionie www.sunshinevillage.gr. Konstantinis Chatzikos ciekawie prezentował wyspę słońca Rodos. www.rhodeswelcome.gr, ale były też mniej znane regiony Grecji jak Region Centralnej Macedonii z pólocnogreckim portem Saloniki https://thessaloniki.travel/ oraz półwyspem Chalkidiki czy Region Wschodniej Macedonii i Tracji www.emtgreece.com/en/ ze stolicą w Kavali o którym ciekawie opowiadała Partena Konstantinidou, wciśnięty pomiędzy Morze Egejskie, Bułgarię, góry Rodopy i Turcję z piękną wyspą Thassos. Wiele ciekawych zabytków kultury antycznej i przyrody znajduje się Regionie Centralnej Grecji www.visitcentralgreece.com. Środkowa Grecja to największy region tego kraju gdzie znajduje się ponad dwa tysiące zabytków. Nazywana jest sercem Grecji. Są tu wspaniałe góry Beocji z jaskiniami i wodospadami, Parki Narodowe Parnasu i Oiti, sławne Termopile, Delfy, liczne zamki i klasztory oraz Wyspa Evia. Ze Środkowej Grecji przybyło wiele mniejszych firm i regionów. www.nisi.com.gr, jak sieci i grupy hotelowe jak: www.acrotel.gr, www.hotelathinalamia.gr, www.hyatt.com/en-US/hotel/greece/hyatt-regency-thessaloniki//thess/home/greek, www.visitedipsos.gr, www.hotelsissy.gr www.naevias.gr, izby przemysłowe: www.eviachamber.gr, www.fthiotidoscc.gr, www.marmaribay.gr jak również z innych regionów Grecji: www.dimoschalkis.gr, www.visitnafpaktia.gr, www.ebeh.gr, www.costanavarino.com, www.delmaresuites.com, biura turystyczne: www.dottravel.eu, www.inaction.guide, www.creteroyal.com, www.puroagency.com.

Uczestnicy workshopu

Artykuły i wiadomości prasowe poświęcone Grecko-Polskim Warsztatom Turystyki w Warszawie ukazały się m.in. w magazynie „All Inclusive”, na jego oficjalnej stronie internetowej (all-inclusive.com.pl) i w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn i Instagram – łącznie powyżej 29 000 obserwujących). Przedstawiciele branży turystycznej mogli przeczytać o Grecko-Polskich Warsztatach Turystyki w Warszawie również m.in. w magazynie „Think MICE”, na stronie internetowej i oficjalnym profilu na Facebooku największego zrzeszenia turystycznego w naszym kraju – Turystycznej Organizacji Otwartej (TOO), w „Wiadomościach Turystycznych”, Nowej Turystyce, Travel Compass, „Rynku Turystycznym” czy w magazynie „Read&Fly” etc.

Nauplion

www.visitgreece.gr

Fot: Grzegorz Micuła/Read&Fly Magazine

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *