21-22 czerwca br. w Krakowie odbędzie się wielkie otwarcie Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon – MCNC – unikalnej placówki na mapie południowej Polski i całego kraju. Partnerem technologicznym MCNC jest Mercedes-Benz Polska.
Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon, którego siedziba mieści się przy al. gen. T. Bora-Komorowskiego w Krakowie, jest miejscem edukacyjno-technologicznym pozwalającym na eksperymentowanie, zmianę perspektywy, spróbowanie czegoś nowego lub doskonalenie umiejętności. Celem działalności Centrum jest edukacja przez zabawę.
W MCNC mieści się nowoczesna ekspozycja stała Człowiek i jego marzenia, która składa się z ponad 100 interaktywnych urządzeń, a także 6 specjalistycznych laboratoriów i pracowni edukacyjnych, Akademia Dzieci z osobną ekspozycją o polskiej przyrodzie oraz strefa konferencyjna. Na dachu Centrum czeka ogólnodostępny ogród spacerowy, a obok budynku jest park z licznymi drzewami i krzewami, placem zabaw oraz plenerowymi eksponatami. Cały teren Cetrum zajmuje ok. 4 ha, z czego ¾ to tereny zielone. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi ok. 14 tys. m kw.
Odkryj to! w MCNC z Mercedes-Benz Polska
Hasłem przewodnim MCNC jest Odkryj to! – od neuronów po konstelacje, od pachnącej muffinki po warkot wiertarki – Cogiteon, ponieważ Centrum ma popularyzować naukowe podejście do zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości i pobudzać kreatywność w połączeniu z przyjemnie spędzonym czasem. Ma angażować zwiedzających do samodzielnych lub zespołowych eksperymentów naukowych oraz projektów badawczych i społecznych.Misją MCNC jest rozbudzanie w uczestnikach zamiłowanie do nauki, pomaganie w zrozumieniu świata, budowanie postawy kreatywności, otwartości i nawyków twórczego, ale też krytycznego myślenia.
Partnerem technologicznym Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon jest Mercedes-Benz Polska, który w otwartym lobby stworzył specjalną wystawę, która opowiadając o przeszłości i teraźniejszości motoryzacji, wyjaśnia kluczowe wyzwania mobilności na przyszłość. Wystawa ma pomóc w zrozumieniu zrównoważonego rozwoju i odpowiada na pytanie, dlaczego to elektromobilność jest optymalnym środkiem do realizacji celu zerowania emisyjności transportu.
– Na przestrzeni dekad Mercedes-Benz udowodnił, że jest czymś więcej niż producentem najbardziej pożądanych samochodów świata. Nasza marka odpowiada za wiele innowacji, które uczyniły jazdę samochodem lepszą i bezpieczniejszą. Jesteśmy pionierami technologii, kiedyś i dziś, u progu epoki elektromobilności. Dlatego z wielką chęcią wsparliśmy centrum Cogiteon i jego misję, która wpisuje się w wartości Mercedes-Benz. Mam nadzieję, że nasza wystawa zapewni gościom nie tylko cenne informacje i rozrywkę, ale przede wszystkim pomoże zrozumieć kierunki rozwoju mobilności jutra, wyzwania, jakie stoją przed motoryzacją, oraz perspektywy na przyszłość – mówi Marcin Kwoka, COO Mercedes-Benz Polska.
Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon i elektromobilność
Mercedes-Benz Polska, jako jeden z pionierów epoki elektromobilności, będzie przybliżać gościom Centrum Nauki Cogiteonu przełomowe wynalazki w dziejach motoryzacji, naświetlać perspektywy związane z rozwojem aut elektrycznych i podkreślać, że właśnie jesteśmy świadkami dynamicznego postępu w tym obszarze. U podstaw tego postępu niezmiennie leży motto Carla Benza, twórcy pierwszego samochodu z 1886 r.: „Zamiłowanie do wynalazków nigdy nie wygasa”. Te słowa najpełniej oddają pionierskiego ducha Mercedes-Benz – firmy, która od prawie 140 lat nieustannie napędza innowacyjność i przekracza granice tego, co wcześniej wydawało się nierealne. Do dziś Mercedes-Benz zapisał na swoim koncie ponad 90 000 zgłoszeń patentowych – informuje Mercedes-Benz Polska.
– Cieszymy się, że razem z Mercedes-Benz Polska podzielamy wspólne wartości, takie jak innowacja, dialog i zrównoważony rozwój. Kiedy łączą nas wspólne wartości, współpraca pomiędzy instytucjami kulturalno-oświatowymi a sektorem prywatnym może być nie tylko korzystna, ale i inspirująca dla obu stron – mówi Oskar Błachut z działu komunikacji Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon.
Mercedes-Benz Polska informuje, że cele misyjne placówki wpisują się w wartości producenta luksusowych aut ze Stuttgartu: kształtowanie postawy otwartości, aktywności i ciekawości świata, pogłębianie wiedzy naukowej oraz wyzwalanie potencjału wynikającego ze współpracy przedstawicieli różnych dziedzin. Dodaje, że partnerstwo zyskało wymiar praktyczny: Mercedes-Benz Polska ma w gmachu Cogiteonu własną wystawę, poświęconą szeroko pojętej przyszłości mobilności. Wystawa Mercedes-Benz w przystępny, obrazowy sposób wyjaśnia przyczyny rewolucji związanej z wejściem w epokę elektromobilności, za którą stoi potrzeba wpływająca na życie nas wszystkich potrzeba zrównoważonego rozwoju. Odwiedzający będą mogli prześledzić drogę, jaką samochody – nie tylko Mercedesy – pokonały do dziś i sprawdzić, co czeka nas w niedalekiej przyszłości. Dowiedzą się, czym jest zrównoważony rozwój, co już teraz umożliwia zautomatyzowana jazda i dlaczego zamiast tankować auta będziemy je ładować, a inteligentna nawigacja oraz nowe technologie pozwolą nam poruszać się w sposób bardziej ekologiczny. Odkryją ekscytujące historie i ciekawostki, które wzbogacą spojrzenie na świat motoryzacji i pozwolą lepiej zrozumieć wyzwania, przed jakimi staje współczesna mobilność.